wtorek, 26 marca 2013

Zakwas na żurek

Jakiś czas temu wpadła mi do głowy myśl, żeby zrobić na tegoroczne święta wielkanocne prawdziwy, tradycyjny żurek na zakwasie wyhodowanym w warunkach domowych. Skonsultowałam pomysł z głównym zjadaczem moich kulinarnych dzieł i postanowiliśmy, że żurek to dobry pomysł. Niestety po całych konsultacjach i planach, zupełnie zapomniałam o tym pomyśle.
Na szczęście dziś rano przeglądając moje ulubione blogi kulinarne, natknęłam się na przepis na zakwas z przypomnieniem, że to już ostatni gwizdek by go przygotować.
Czym prędzej postanowiłam więc nadrobić zaległości i natychmiast (tzn nie tak do końca bo najpierw musiałam kupić mąkę:)) nastawiłam zakwas.
Przepis na żurek pojawi się w sobotę.

Ps. wszystkim zapominalskim przypominam, że dziś jest naprawdę ostatni dzień aby nastawić zakwas, inaczej żurku na święta nie będzie:P

Zakwas na żurek*:
  • 10 łyżek mąki żytniej razowej
  • 500 ml ciepłej, przegotowanej wody
  • 1 ząbek czosnku
  • 2-3 ziarenka ziela angielskiego
  • 1 liść laurowy

Wszystkie składniki umieszczam w dużym szklanym słoiku, dokładnie mieszam. Słoik przykrywam gazą lub cienką lnianą ściereczka i odstawiam w ciepłe miejsce na ok 4-5 dni.

Na bazie gotowego zakwasu gotuję żurek.

Smacznego

*Przepis pochodzi stąd.

1 komentarz:

  1. fajny i dobry ten zakwasik, wychodzi z niego super zurek, fajnie ze juz niedlugo swieta i znow bedzie zuurek, uwielbiam te zupe, najbardziej to wlasnie z jajkiem i biala kielbasa, w tamtym roku uzywalam od kani bialej kielbaski i byla OK:)

    OdpowiedzUsuń

Serdecznie dziękuję za pozostawiony komentarz:)
Będzie mi niezwykle miło, jeśli nie pozostawisz swojego komentarza anonimowo i się podpiszesz.
Pozdrawiam i życzę smacznego dnia, Kasia S.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...